ساک دستی تبلیغاتی

ساک دستی تبلیغاتی

یکی از بهترین و مؤثرترین هدایای تبلیغاتی، ساک دستی است. این پاکت‌های دستی، بر اساس جنس و متریال مورداستفاده در تولید آنها نام‌گذاری و طبقه‌بندی می‌شوند. کاغذی و پارچه‌ای دو نمونه از بگ‌هایی هستند که برای مصارف گوناگون تولید می‌شوند. این دو نوع نیز هرکدام مدل‌های گوناگونی را شامل می‌شوند. کرافت و گلاسه دو مدل از شاپینگ بگ‌های کاغذی و برزنتی و سوزنی دو مدل از بگ‌های پارچه‌ای هستند. هر نوع و مدل این ابزار تبلیغاتی باتوجه‌به نوع کالایی که قرار است حمل شود، انتخاب می‌شود.

 

تولید انواع ساک دستی تبلیغاتی

معمول‌ترین و مرسوم‌ترین نوع ساک دستی تبلیغاتی، کاغذی است. همان‌طور که از نام آن پیداست از متریال کاغذ در ساخت و تولید آن استفاده می‌شود. این نوع از ساک دستی در بوتیک‌ها، نمایشگاه‌ها، رستوران‌ها و کسب‌وکارهای مختلف برای حمل کاتالوگ و بروشور مورداستفاده قرار می‌گیرند. بسیار شکیل و به‌صرفه هستند.

نوع دیگر، ساک دستی تبلیغاتی پارچه‌ای هستند که در تولید آنها از متریال پارچه استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی انواع کیسه‌های کاغذی و پارچه‌ای و مزیت آنها نسبت به کیسه‌های نایلونی اشاره خواهیم کرد.

انواع ساک دستی کاغذی

کرافت نوعی کاغذ بازیافتی و محبوب دوستداران محیط‌زیست است. کرافت اغلب ارزان‌ترین نوع ساک ها را تشکیل می‌دهد که همیشه مورد استقبال و مصرف مشاغل مختلف قرار می‌گیرد. در بیشتر مواقع به رنگ قهوه‌ای تولید و عرضه می‌شوند. اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری bleach مدل‌های سفیدرنگ آن نیز تولید می‌شود. چاپ افست بهترین نوع چاپ برای بگ‌های کرافت است.

گلاسه، مدل دیگری از ساک دستی کاغذی است. این نوع ساک دستی‌ها با استفاده از سلفون مقاوم شده‌اند. استحکام و دوام گلاسه از کرافت بیشتر است. این نوع بگ ها بسیار شیک و فانتزی بوده و مورد استفاده اکثر کسب‌وکارهای بزرگ یا هدف تبلیغات هستند. نوع چاپ مورد استفاده در کاغذ گلاسه، افست و دیجیتال است. بنابر سلیقه مشتری می‌توان از برجسته‌سازی یووی UV یا طلاکوب برای زیباسازی آن بهره جست. پاکت‌های کاغذی گلاسه نسبت به کرافت گرانتر هستند.

انواع ساک دستی تبلیغاتی

انواع ساک دستی پارچه‌ای

انواع ساک دستی پارچه‌ای دارای مدل‌های سوزنی و برزنتی هستند. مدل‌های سوزنی، نوع جدید تکنولوژی ساخت پارچه با استفاده از یک ماده شیمیایی است که در دستگاه مخصوصی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این مدل از ساک های پارچه‌ای دارای دوام و استحکام بالایی هستند. پارچه‌های سوزنی یا بدون بافت در تولید ماسک، البسه بیمارستانی و ساک دستی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این مدل از چاپ پرسی برای درج طرح و لوگو روی آن استفاده می‌کنند. مدل پارچه‌ای قابل بازیافت هستند و محیط‌زیست را آلوده نمی‌کنند.

نوع پارچه‌ای برزنتی دارای تنوع رنگ بالایی هستند. در رنگ‌های مشکی، سفید، طوسی، سورمه‌ای، سبز، قهوه‌ای و خاکی تولید می‌شوند و نسبت به سایر نمونه‌ها گران‌تر هستند. اما این عیب آنها، به دلیل دوام و استحکام بالای آنها در تحمل وزن کالاهای سنگین تا 25 کیلوگرم، مورد چشم‌پوشی و اغماض مشتری قرار می‌گیرد.

شاپینگ بگ‌های پارچه‌ای در مقابل آب و رطوبت و همچنین نور خورشید بسیار مقاوم هستند. همچنین برای حمل کالاهایی با وزن بالا گزینه مناسبی هستند. قابلیت حمل کالاهای سنگین حاکی از تحمل و مقاومت آنها در وزن‌های بالاست که مورداستفاده برای حمل وسایل الکتریکی مانند لپ‌تاپ و … قرار می‌گیرد. ماندگاری نام لوگو روی این کیسه‌های پارچه‌ای باعث می‌شود که مشتری در دفعات بعد برای حمل وسایل دیگر خود از آن استفاده کند که در واقع برند شما در مکان‌های مختلف به طور رایگان تبلیغ می‌شود.

مزایای ساک دستی کاغذی تبلیغاتی نسبت به پلاستیکی

در یک مقطع زمانی، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی برای حمل و انتقال ابزارهای مختلف از جایی به‌جای دیگر مورداستفاده قرار گرفته‌اند. اما متأسفانه در مدت زمانی کوتاه با رهاسازی آن در طبیعت، آسیب‌های فراوانی به محیط‌زیست وارد آمد. به‌گونه‌ای که خطرات و ضرر آن متوجه بشر نیز شد. کاغذ به دلیل بهره‌گیری از مواد طبیعی، نسبت به پلاستیک که مواد مضر و شیمیایی در ساخت آن به‌کاررفته، کمترین آسیب را به محیط‌زیست وارد می‌کند. هرچند این عبارت نباید به رهاسازی کاغذ در طبیعت منجر شود!

ساک دستی تبلیغاتی کاغذی کرافت تداعی‌کننده نوستالژی و قدیمی استفاده در حمل کالاها و مواد غذایی است که در بیش از دو دهه قبل مورداستفاده قرار می‌گرفتند. امروزه برخی از طبیعت دوستان هنوز از این بگ‌های کاغذی استفاده می‌کنند. پاکت‌های کاغذی کرافت سبک و ارزان بوده و کاربردی چندمنظوره دارند، به همین دلیل محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر انواع پاکت‌ها دارند.

مزایای ساک دستی تبلیغاتی

مزایای ساک دستی تبلیغاتی پارچه‌ای به پلاستیکی

دلیل اقبال اغلب افراد در تبلیغات از پاکت‌های پلاستیکی قیمت ارزان آن است. اما بهتر است بدانید که طول عمر کیسه‌های نایلونی یا پلاستیکی یک‌دهم پاکت‌های پارچه‌ای است. این اختلاف قیمت فاحش بین دو محصول، تنها به دلیل ماندگاری بالای نمونه بگ‌های سوزنی و برزنتی است. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، تحمل وزن و استحکام بالای شاپینگ بگ‌های پارچه‌ای باعث ایجاد تمایز و تفاوت آنها از مدل­های دیگر شده است.

در نمونه پاکت‌های سوزنی یا اسپان باند که بدون بافت هستند، نیازی به تهیه از مراکز نساجی نیست و طبق فرایند شیمیایی که روی یک مایع درون ماشین‌آلات التراسونیک انجام می‌شود، پارچه‌ها تولید می‌شوند. این نوع پارچه‌ها در نهایت از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند.

از دیگر مزایای ساک دستی تبلیغاتی پارچه‌ای نسبت به پلاستکی، عدم استفاده از ماده PP است که در تولید مواد پلاستیکی از آن استفاده می‌شود و عامل اصلی عدم تجزیه پلاستیک در طبیعت است. پاکت‌های پارچه‌ای چه برزنتی و چه سوزنی در صورت رها شدن در طبیعت به مدت 240 روز یا کمتر در اثر تابش نور خورشید تجزیه و جذب طبیعت می‌شوند.

ساک دستی تبلیغاتی آماده

توجه داشته باشید علاوه بر دو نوع پاکت‌های دستی که در بالا به آنها اشاره شد، یک نمونه دیگر تحت عنوان ساک دستی تبلیغاتی آماده نیز تولید و عرضه می‌شود. این نوع از بگ ها در سایز، طرح و رنگ‌های از پیش تعیین شده و از جنس کاغذ و پارچه تولید می‌شوند. چنانچه مشتری همایش، مراسم و … با تعداد میهمانان کم یا زمان کافی برای سفارش دهی تخصصی ساک دستی نداشته باشد، ساک دستی آماده بهترین راه‌حل برای وی خواهد بود. پاکت‌هایی مقرون‌به‌صرفه از نظر تعداد و هزینه که در مدت‌زمان کوتاهی می‌توان تهیه کرد. و در انتها تبلیغ خود را برروی ساک دستی آماده تبلیغاتی چاپ نمود.

جمع‌بندی

ساک دستی تبلیغاتی یکی از مؤثرترین راه‌های معرفی برند و عرضه محصولات است که مورد استفاده اغلب کسب‌ و کارها قرار می‌گیرد. این بگ‌های تبلیغاتی باتوجه‌به نوع مشاغل و کالاهای مورد حمل، از متریال‌های مختلفی مانند کاغذ و پارچه تولید می‌شوند.

از بزرگ‌ترین و بهترین مزیت این نوع شاپینگ بگ‌ها می‌توان به سازگاری آنها با محیط‌زیست اشاره کرد. این پاکت‌ها برخلاف نایلون در صورت قرارگرفتن در طبیعت در کمتر از یک سال تجزیه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *