بند ساک دستی از مهم‌ترین اجزای یک بگ است که کمتر به آن توجه می‌شود. بهتر است بدانید که این ابزار جانبی، تأثیر زیادی در زیبایی و جذابیت شاپینگ بگ دارد که در انواع مختلفی تولید می‌شود. باتوجه‌به جنس و رنگ پاکت و همچنین بودجه‌تان بند یا دسته موردنظر خود را انتخاب کنید.

بند ساک دستی

بعد از طرح و جنس ساک دستی، بند یا دسته آن از عوامل بسیار تأثیرگذار در نمایش زیبایی بگ است. بند پاکت دستی از رنگ و جنس‌های مختلفی تولید می‌شود که جذابیت و جلوه بصری زیبایی به بگ شاپ می‌دهد.

بندها از مواد پلی‌پروپیلن که به‌اختصار به آن PP می‌گویند، تولید می‌شود. در دو سر بند، پولک‌های فلزی متصل است که امکان جداکردن و اتصال آن به بگ را راحت‌تر می‌کند.

بند ساک دستی از لوازم جانبی شاپینگ بگ است که اهمیت و نقش آن شاید کمتر به نظر بیاید. بندها انواع ها مختلفی دارند که در قسمت بعدی به آن ها اشاره می کنم . در هنگام خرید شما می توانید نوع بند، جنس آن و رنگ را انتخاب کنید تا طبق نظر شما محصول ارسال گردد.


انواع بند ساک دستی کاغذی

1. بند نخی ساده یا معمولی

این نوع بندها به دلیل قیمت ارزان آن بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند. در رنگ‌های مختلفی تولید و به طور معمول اگر مشتری درخواست رنگ مشخصی نداشته باشد، به رنگ سفید یا مشکی روی بگ شاپینگ‌های سفارشی وی نصب می‌شوند.

انواع بند ساک دستی

2. بند پیچی

این نمونه بندها، از ترکیب نخ و پلی‌استر تولید می‌شوند و نسبت به بند نخی ساده، ضخامت بیشتری دارند. در نتیجه استحکام و دوام آنها نیز بیشتر است.

بندهای پیچی، بعد از مدل ساده، پرمصرف‌ترین بند برای پاکت دستی هستند که به دلیل ساختار و بافت الیاف آن که به‌صورت پیچی در کنار هم قرار می‌گیرند به این نام معروف شده‌اند. الیاف نخ و پلی‌استر به‌کاررفته در آن به شکل 3 لا و 4 لا درهم‌تنیده یا به عبارتی به‌هم‌بافته می‌شوند. مسلمأ قیمت این نوع از بند یا دسته‌ها نسبت به نمونه ساده، گران‌تر هستند.رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی از متداول‌ترین رنگ‌هایی هستند که در ساخت بند پیچی استفاده می‌شوند.

3. بند زنبوری

دلیل نامگذاری این مدل در بازار به بند زنبوری شباهت آن با لانه زنبور می باشد.در این مدل نخ ها به صورت زنبوری در هم پیچیده شده اند و شما میتوانید آنها را در زنگ های مختلف سفارش دهید. این نمونه در بازار بیشتر از همه برای ساک دستی‌ کاغذی استفاده میشود.

4. بند کتان

دلیل نامگذاری این مدل به بند کناف بدلیل جنس آن می باشد که از کناف تولید شده. پهنای این مدل بندها 2 سانتی‌متر بوده که استحکام، ضخامت و جلوه زیبایی به بگ شاپ کاغذی می‌دهند.

5. بند روبانی

روبان ها در جنس های مختلف تولید می شوند. اما دو مدل محبوب آن جنس ساتن و کبریتی می باشد که ما در فری بگ هر دو آن را تولید می کنیم. پهنای آن ها در نمونه های ساتن از 13 میل تا 40 میل می باشد و در کبریتی نیز از 13 تا 25 میل می باشد.

چاپ روبان بسیار مقرون به صرفه می باشد بالاخص اگر تعداد بگ های شما به صورت اختصاصی بوده و بیش از 1000 عدد باشد. از طرفی نمای فانتزی و لاکچری این مدل، آن را مناسب مزون‌ها، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لوکس کرده است که اغلب مدیران این کسب‌وکارها برای ساک‌های دستی خود، این نمونه بند یا دسته را سفارش می‌دهند. امکان چاپ نام برند یا لوگو سازمانی روی بندهای روبانی وجود دارد.

6. بند کنفی

بندهای کنفی از متریال و الیاف طبیعی کنف تولید می‌شوند. این الیاف خودرنگ هستند به عبارتی ساده‌تر در تولید آنها از هیچ رنگ مصنوعی و شیمیایی استفاده نمی‌شود. ازاین‌رو بافت قدیمی و نوستالژیک دارند. ساختار و شکل آنها مشابه بندهای پیچی است که در واقع نخ‌های کنف به هم پیچیده شده‌اند. اغلب مورداستفاده بگ شاپ کاغذی کرافت هستند.

7. بند کاغذی کرافت

این بندها از جنس کاغذ کرافت تولید می‌شوند. نحوه اتصال آنها به ساک دستی به‌صورت چسبی است که به بخش داخلی ساک چسبانده می‌شوند. در این مدل دسته‌ها، نیازی به پانچ و سوراخ شدن بدنه بگ نیست. این نوع بندها در ایران چندان محبوب نیستند اما در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که محصولات اغلب به صورت آماده و عمده از خارج وارد می شوند بسیار محبوب هستند. این مدل بندها، به رنگ‌های سفید و شکلاتی عرضه می‌شوند.

سایز بند ساک دستی

اغلب بندها و دسته‌های شاپینگ بگ ها در سایز و اندازه‌های 25 تا 30 سانتی‌متر تولید و عرضه می‌شوند. البته می‌توان طبق نظر مشتری در اندازه‌های دلخواه وی برش داد.

ویژگی‌های بند ساک دستی

ویژگی بند ساک دستی

بندها اغلب از جنس کاغذ یا پارچه تولید می‌شوند. فارغ از جنس، در واقع بند یا دسته بگ، نخ‌هایی با ضخامت و تنوع زیاد هستند که برای استحکام بیشتر پاکت‌های دستی به کار می‌روند. وجود بند یا دسته برای ساک‌های خرید از ضروری‌ترین و مهم‌ترین بخش یک بگ است.

علاوه بر افزایش استحکام، از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های بند ساک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوه بصری زیبایی دارند و به شاپینگ بگ جذابیت بیشتری می‌دهند.
  • امکان چاپ روی مدل‌های روبانی وجود دارد.
  • ابعاد بندها به صورت استاندارد و در ابعاد خاص می باشد اما در تعداد بالا می توانید ابعاد اختصاصی خود را تولید کنید.
  • تنوع جنس و رنگ بندها زیاد است.

نکات مهم هنگام تهیه بند ساک دستی

انتخاب بند یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید ساک دستی می باشد. زیرا این نوع یراق‌آلات، باید به‌گونه‌ای ساخته و در پاکت موردنظر قرار داده شود که هنگام استفاده کمترین فشار را به دست بیاورد. از سویی دیگر حمل را برای فرد راحت‌تر کند. علاوه‌برآن بند باید راحت باشد. رنگ و کیفیت بند، بگ شاپینگ را زیباتر می‌کند و بر جذابیت آن می‌افزاید.

به نکات و موارد زیر هنگام سفارش و خرید بند یا دسته برای بگ شاپ توجه داشته باشید:

  • بند باید استحکام، دوام زیاد و قابلیت تحمل وزن کالای موردنظرتان را داشته باشد.
  • بند یا دسته نباید حالت کشسانی یا الاستیک داشته باشد.
  • به جنس و کیفیت بند توجه داشته باشید. بند یا دسته بگ، نباید نخ کش شود.
  • متریال مورداستفاده در تولید بند ساک دستی نباید موجب انداختن خط یا ردی روی انگشتان دست شود. بند بهتر است نرم و لطیف باشد.

عوامل مؤثر در انتخاب بند ساک دستی

در هننگام خرید بند ساک دستی باید به چند عامل همچون جنس ، ابعاد، پانچ (فزی یا پلاستیکی) و رنگ توجه داشت. هنگام انتخاب بند علاوه بر این موارد، باید بودجه‌تان را هم در نظر بگیرید. بند یا دسته‌ای که برای پاکت کرافت انتخاب می‌کنید، باید با پاکت گلاسه متفاوت باشد. رنگ کرم همخوانی بیشتری با جنس کرافت دارد. همچنین می‌توانید رنگ دسته را با رنگ چاپ روی بگ، ست کنید. مثلاً اگر چاپ روی بگ به رنگ مشکی بود، می‌توان از رنگ مشکی در دسته استفاده کرد.

انتخاب بند ساک دستی

امکان ایجاد تنوع در بند ساک خرید زیاد است. برای پاکت‌های گلاسه معمولاً از رنگ‌های براق استفاده می‌شود. برای بگ‌های گلاسه سفید و چاپ طلاکوب، بند کرم یا طلایی هارمونی خوبی دارد و نمای شیک و فانتزی به آن می‌دهد. هیچ قانون ثابتی برای انتخاب رنگ و جنس بند ساک تبلیغاتی وجود ندارد و شخص می‌تواند بر اساس سلیقه خود آن را انتخاب کند.

تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد، برای ساک دستی اماده یا کاغذی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به انواع بند یا دسته ساک دستی‌های پارچه‌ای اشاره می‌کنیم

انواع بند ساک دستی پارچه‌ای

برای پاکت‌های پارچه‌ای دو نوع بند پرسی یا موزی و بند زنبیلی یا لوپ تولید می‌شود. در مدل پرسی به‌وسیله دستگاه مخصوص پانچ، روی خود پارچه برش داده می‌شود. از این نوع دسته در برخی نمونه‌های کاغذی کرافت و گلاسه هم استفاده می‌شود.

بند زنبیلی یا لوپ که هنگام استفاده چهار انگشت در بالای بگ قرار می‌گیرد به همین دلیل به آن دسته آویزی هم می‌گویند.